Bir sey olmaz demeyin !!! Dis için kullanilan yanlis antibiyotik öldürüyor

Özellikle dis agrilarinda bilinçsiz antibiyotik alinmamasi gerektigi bildirildi.

32776

Çankiri’da üniversite ögrencisinin dis agrisinda kullandigi antibiyotik nedeniyle hayatini kaybetmesi bilinçsiz antibiyotik ve agri kesici kullanimini bir kez daha gündeme getirdi.

Necmettin Erbakan Üniversitesi (NEÜ) Dis Hekimligi Fakültesi Endodonti Anabilim Dali Baskani Yrd. Doç. Dr. Arslan Terlemez, AA muhabirine yaptigi açiklamada, üniversite ögrencisi Derya Yücekaya’nin dis agrisi sebebiyle kullandigi antibiyotigin alerji yapmasi sonucu hayatini kaybettigini animsatarak, bu konuda daha duyarli olunmasi gerektigini belirtti.

Dis apsesinin olmadigi durumlardaki agrilarda antibiyotik kullaniminin yanlis oldugunu ifade eden Terlemez, apse varligini da ancak hekimlerin belirlemesi gerektigini vurguladi.

Ilaci hekimin reçete etmesinin önemine isaret eden Terlemez, “Dis apsesi dedigimiz dis kaynakli enfeksiyonlarda, kisinin yüzünde disaridan veya agiz içinden çok belirgin sislik varsa ve dis hekimi tavsiye ederse antibiyotik kullanilabilir. Bazen dis ameliyatlari sonrasinda koruyucu amaçli da hekimler antibiyotik reçete etmektedir” dedi.

Gereksiz yere ve yanlis dozda antibiyotik kullaniminin, hem bakterilerde direnç gelismesine hem de ilaca bagli en hafif olarak ishal, en agiri da alerjik anaflaktik sok ve ölüme kadar ulasabilen istenmeyen sonuçlara sebep olabildigini kaydeden Terlemez, dis agrilarinin genellikle gece olustuguna dikkati çekti.

Terlemez, siklikla agrinin çürügün disin içerisinde bulunan sinir dokusuna ulasmasi ve harap etmeye baslamasindan kaynaklandigini ifade ederek, “Bazen çocuklarda dis çikarma ve genç eriskinlerde ve halk arasinda yirmi yas disleri olarak bilinen dislerin sürmesi sirasinda agri olusabilir. Fakat her dis agrisi sonucunda antibiyotik veya agri kesici kullanmak yanlistir ve istenmeyen ilaç reaksiyonlarina sebep olabilmektedir” diye konustu.

– Alerji riski hekime söylenmeli

Antibiyotiklerin veya agri kesicilerin kullaniminin verdigi zararlara deginen Terlemez, sunlari söyledi:

“Dis enfeksiyonlarinda penisilin grubu antibiyotikler siklikla tercih edilir. Penisilin ise alerji yapma riski yüksek bir antibiyotiktir. Alerjik ilaç reaksiyonlarinda hastanin söz konusu ilaci daha önceden kullanmis olmasi gerekir. Ilk kullanimda reaksiyon yapmamis olsa bile alerjik bünyeli kisilerde alerji gelisim süreci tamamlanacagi için sonraki kullanimlarda basit bir kurdesenden ölümle sonuçlanabilen agir anaflaksilere kadar durumlar ortaya çikabilir. Agri kesiciler de tekrarlayan kullanimlarda alerjik reaksiyon yapabilir ya da bazen ilk kullanimda bile alerji benzeri agir sonuçlar olabilir. Ayrica, bilinçsizce kullanilan agri kesiciler de alerji disinda mide ülserinden böbrek yetmezligine kadar istenmeyen etkiler yapabilir.”

Yrd. Doç. Dr. Arslan Terlemez, dis agrisi sikayetiyle hekime giden hastalarin alerjileriyle ilgili bilgi vermesinin çok önemli olduguna isaret ederek, reçete edilmeyen hiçbir ilacin alinmamasi, hekimin uygun gördügü antibiyotiklerin de aksatilmadan ve bitene kadar kullanilmasi tavsiyesinde bulundu.

AA

Bir sey olmaz demeyin !!! Dis için kullanilan yanlis antibiyotik öldürüyor için yorumlar kapalı